A zenéről mindent (Frank Zappa)

2010. április 23., péntek

"Az információ nem tudás, a tudás nem bölcsesség,
a bölcsesség nem igazság, az igazság nem szépség,
a szépség nem szerelem, a szerelem nem zene.

A zene a legjobb."

Frank Zappa, Joe's Garage, 1979



Bár elsősorban fotósként ismerszem, újabban tollnokként és bloggerként is. A zene azonban az a műfaj, amiben mindig is éltem. Kitölti az életemet, a fejemben állandóan zene szól. Amióta a blogolásra adtam a fejem, és a Youtube-ra is elkeveredtem, foglalkoztat egy tisztán zenei blog elindítása. A bejegyzés címnek megfelelően: A ZENÉRŐL MINDENT.
A gerincet vélhetően a 60-70-es évek progresszív zenéje fogja kitölteni, de kalandozni szeretnék a jazz és a klasszikusok birodalmában is. Nem elemezni kívánok (nincs is hozzá képesítésem, ezért kérem a kottatudorokat, ne röhögjenek ki a fejléc "dallamáért"), csupán az érzéseimről, egy-egy darab szeretetéről szeretnék írni. Minden korosztályt szívesen látok az oldalakon. Akinek ismertek lesznek, amiket felrakok, azért, akiknek meg nem, hátha a megismerésen keresztül meg is szeretik őket.
Sokat gondolkodtam azon, mi legyen az első bejegyzés zenéje és témája. Igazán Yest szerettem volna, hiszen ők az elsők a számomra. Aztán csak Frank Zappára esett a választásom, hiszen a XX. század második felének (szerintem) legnagyobb zenei géniuszától idézett soroknál keresve sem találhattam volna jobb felvezetést. Így adott volt, hogy a Joe Garázsából emeljek ki egy zenei illusztrációt, FZ egyik legérzelmesebb gitárszólóját a Legjobb Banda élén, hűen a kijelentéshez:
"A zene a legjobb."

4 megjegyzés:

Mácsai Ferenc írta...

Ahogy a fotódat nézem közel azonos a generációnk, és bár Zappát nem kedveltem, kíváncsi vagyok, milyen zenét szeretsz. Én most éppen ezt találtam meg, nagy örömömre:
http://www.youtube.com/watch?v=PczW76rpTbM

Vajda János írta...

Köszönöm Feri!
Külön megbecsüllek, mint első véleményezőt :)
Köszi a linket! Az Easy Riderben hallottam először ezt a Hendrixet. Le is hidaltam tőle.
Én is úgy gondolom, hogy kb. azonos évjárat vagyunk (54), szerintem, fogsz csemegéket találni :)

Unknown írta...

Szervusz, kedves Janos - itt is! :)
Azt hiszem, en a jazznel es a klasszikusoknal leszek igazan aktiv (van is egy szereny jazz gyujtemenyem bakeliten, szalagon, CD-n), bar talan a lakodalmasokon meg a heavy metalon kivul szinte mindere nyitott vagyok.
Ha megengeded, egy kis "sved-countryval" szeretnem koszonti a blogodat, es hosszu-hosszu eletet kivanni "neki"!

http://www.youtube.com/watch?v=pDHzK3Xe7Yw

Vajda János írta...

Szervusz Kedves Krisztián!
Végtelenül örülök, hogy meglátogattad újszülöttemet :) Lakodalmas nem lesz, heavy se nagyon, talán a gyökerek :) Azt hiszem, és remélem is, hogy fogsz magadnak kedvedre valót találni, igyekezni fogok.
Köszi a linket, jó a dobosuk :D
Köszönöm a jó kívánságaidat!

Megjegyzés küldése